Sunday, May 17, 2009

PENGIKUT ANWAR KENA BACA INI

Disebalik kekacauan politik yang melanda negara kini,hari demi hari saya sentiasa mencari di mana silapnya.Apa yang pasti setelah bekas TPM Malaysia,Anwar Ibrahim dibebaskan,huru hara Malaysia dibuatnya dan saya pasti ini sememangnya agenda beliau untuk menutup malu diatas apa yang terjadi.Kita kadang-kadang seakan tidak percaya,saya pada awalnya juga tidak percaya,akan tetapi politik seharusnya mematangkan kita dan memberi kita ruang untuk berfikir secara sedar dimana kebenaran dan rasionalnya.Kes Saiful Bukhari Azlan menguatkan lagi kepercayaan saya,akan tetapi hari ini penolakan sumpah laknat saiful oleh pengikut Anwar membuatkan saya rasa hiba dan cukup sedih kerana penggunaan nama Allah sudah tidak lagi releven bagi pengikut pembangkang.Tidak kiralah sama ada sumpah itu sah atau tidak,dari segi niat saya pasti Allah swt sudah memahami apa yang ingin disampaikan saiful.Senang bukan?
Satu ketika dulu ketika pemimpin Pas,Mat Sabu menggelarkan Anwar sebagai Al-Juburi pengikut Pas sama sama menggelarkan ini kepada Anwar hanya kerana pada ketika itu Anwar berada di dalam BN/UMNO.
Hari ini Al-Juburi itu telah menjadi anutan kepada semua pengikut PR.Alangkah malangnya nasib orang2 Pas yang menjadi mangsa ketamakkan kuasa pemimpin mereka.Saya mengajak semua kawan-kawan mari baca blog ini.Anwar

No comments: