Wednesday, May 20, 2009

PENANTI : ALASAN BN TAK MUNASABAH?

Tertarik dengan laporan muka depan akhbar sinar harian hari ini."ALASAN BN TIDAK MUNASABAH" yang isunya diulas oleh Wan Mutalib Embong,bekas Adun Batu Buruk.Siapa Wan Mutalib untuk mencampuri urusan BN?itu soalan pertama saya.Begitu juga saya pernah terbaca komen2 budak hingusan PKR yang bergelar Exco Pemuda yang mempertikaikan kematangan politik UMNO Terengganu?. Siapa kamu untuk mempersoalkan kredibeliti pemimpin UMNO?
Berbalik kepada isu Penanti.
Meletak calon BN untuk bertanding atau tidak,itu adalah keputusan Biro Politik BN dan hak BN.Senang bukan?.Tidak kiralah sama ada jawapan yang diberikan munasabah atau tidak.Tapi betul ke jawapan kita BN itu munasabah?
BN tidak meletakkan calon di Penanti adalah kerana BN sudah tahu permainan politik jalan belakang PR dan tidak bodoh untuk mengikut rentak politik kampung PR ini walaupun perancangan PR boleh dikatakan kelas A. ( Kalau bab menipu ).Selain itu,BN tidak mahu membelanjakan wang yang besar untuk menghadapi satu2 prk yang tidak perlu seperti ini.
Wan Mutalib juga menganggap perletakan jawatan Fairus adalah kerana kes yang relevan walaupun terang2 segalanya adalah percaturan politik kotor pemimpin utama PR itu.
Wan Mutalib juga mempertikaikan alasan BN yang tidak mahu membelanjakan wang yang besar sepanjang prk.Katanya " kenapa perlu belanja besar seperti di KT januari lalu hingga membawa 9000 anggota polis untuk mengawal keadaan dan menelan belanja hampir RM1.5juta?
saya masih ingat ketika PAS diistihar menang pada malam 17 Januari 2009.Tuan guru Hj Hadi dan Ahli Parlimen baru itu begitu teruja dan tidak henti berterima kasih kepada pihak polis yang berjaya mengawal keadaan dan mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diiingini.
Jawapan kepada Wan Mutalib,kerana itulah PDRM menempatkan anggota yang ramai,iaitu bagi memastikan keadaan terkawal dari sebarang rusuhan yang biasanya dicetuskan oleh pengikut2 fanatik PR sendiri dan bukannya sebagai pengundi hantu seperti yang didakwa PR.
Cakap pasal pengundi hantu,kita sentisa mendengar hal pengundi hantu ini sepanjang beberapa siri prk kebelakangan ini.Tapi bila saja PR diumumkan menang,tiba2 pengundi hantu hilang begitu saja.Agak2 PR yang bawa pengundi hantu kot?Maklumlah penyokong BN tak bodoh nak periksa semua bas luar yang masuk ke kawasan pengundian dan kita sentiasa percaya kepada proses demokrasi negara ini dan ketelusan SPR dalam menjalankan tugas walaupun kadangkala pertikaian ketelusan ini selalu ditimbulkan oleh pihak PR dan akhirnya..rusa_masuk_perangkap!!
Nak tutup malu,senang je..kita merusuh..macam bintang tiga..
Saya melihat disebalik ulasan2 pemimpin PR ini,mereka sebenarnya terdesak untuk memastikan usaha mereka untuk mengheret BN ke jalan belakang politik kotor ini berjaya dan sekaligus melalaikan rakyat dari memberi perhatian pada kes yang dinantikan 1 Julai nanti.Liwat..liwat..liwat..
Pemimpin PR ini akan lakukan apa saja bagi memastikan rakyat melupakan keburukan Anwar Ibrahim sebaliknya menyanjung tinggi kejayaan beliau dalam beberapa siri prk ini walaupun kemenangan boleh dikategorikan sebagai menang ditempat sendiri ( jaguh kampung ).
Tak tahulah apa lagi yang akan dilakukan selepas ini,cuma harapan saya yang pertama kalinya saya bersetuju dengan Karpal Singh..Anwar_perlu_bertaubat!!

No comments: