Tuesday, April 7, 2009

AL-QURAN - DIMANA SENSETIVITI PEMIMPIN PAS?

Berita TV3 2 malam lepas mengejutkan saya dengan perbuatan setiausaha DAP Perak,Nga Khor Ming memetik ayat Al-Quran sebagai antara teks ceramah politik beliau dihadapan ribuan penyokong PAS dan pemimpin2 PAS. Petikan ayat Al-Quran juga dibaca bukan sahaja tafsirnya,tetapi sebutan bahasa Al-Quran walaupun dengan salah yang amat dan disambut dengan sorakan gemuruh pengikut2 PAS yang begitu taksub mendengar ceramah itu dan saya percaya Nga pastinya mendapat pujian dari mereka selepas itu.Mungkin lepas ni,pengikut PAS boleh panggil dia Ustaz Nga kot...
Benar beribu saintis barat menggunakan Al-Quran sebagai rujukan kepada setiap kajian yang dijalankan,namun dalam konteks PRK ini,saya melihat ianya berbeza kerana kita seolah-olah dipersenda dan dipermainkan oleh orang yang tidak beriman kepada kitab suci itu.
Jika Nga ingin membuktikan bahawa dia hebat untuk mendapat sokongan dari semua kaum yang ada,dia bukan calon pun.Jadi,apa motifnya?
Motifnya adalah untuk menyedapkan ceramah kempen..itu saja.Selain itu cuma nak dapatkan sokongan melayu yang masih terawang-awangan mencari kebenaran disebalik permainan politik kini.
Hari ini.Pemuda PAS bersuara,kami akan menegur Nga kerana kesilapannya itu,harap teguran pemuda PAS adalah benar2 kerana menjaga kesucian Al-Quran,dan bukan untuk memujuk pengundi dan di sini juga saya meminta mana2 media,dapatkan pendirian NIK AZIZ,HJ HADI dan konco2 pemimpin kanan PAS yang lain dan disiarkan pendirian mereka akan hal ini.Biar semua orang tahu,siapa lembu dan siapa tuannya.
Jika melayu islam di Kedah dan Perak rasional,pastikan kita tidak diperbodohkan oleh puak tertentu hanya kerana mereka menuntut untuk mendapat kepentingan mereka.
Tun Dr Mahathir telah memberi kita isyarat bahawa kita mempunyai ketua kepimpinan kerajaan yang terbaik pada hari ini,jadi ayuhlah..bangkit mempertahanakan jati diri kita satu ketika dulu.Saya percaya,jika dulu kita pernah memberi kepercayaan kepada BN sehingga mampu memacu negara ini sebagai negara contoh kepada puluhan negara membangun ketika ini,kenapa kita tidak meneruskan kecemerlangan ini untuk generasi akan datang.

2 comments:

Lambo said...

Ha ha ha...

Boleh dibanggakan ialah kemampuanya memberi latihan!

Burung Tiong sebelah rumah, pandai cakap arab... Assalamualaikum!. Nanti bila pandai azan, boleh gantikan dengan bilal yang selalu salah waktu.

http://gsenduk.blogspot.com/2009/03/apa-bezanya_5535.html

penawarrindu said...

http://penawarrinduku.blogspot.com/2009/04/satu-penghinaan-kepada-al-quraan.html

http://penawarrinduku.blogspot.com

Semarakkan kegemilangan IT di Hulu Terengganu.Selamat maju Jaya.