Sunday, April 5, 2009

2 HARI LAGI

2 hari lagi PRK di 2 DUN dan 1 Parlimen.
Macam-macam dah kita dengar.
Poster kene koyak,kene simbah cat.
Ada petugas bagi duit di kedai2 kopi dan sebagainya kononnya suruh undi BN, pastu yang tak dapat boleh ambil kat Peti Undi BN,tapi bile pergi takde pun.. ????
Ade gune taktik hasutan perkauman.Konon Pak Lah lantik Najib tak bincang dengan parti kompenen la.
Puak2 ni terdesak sangat ke?? sampai kene buat semua bende ni?
Kata dapat sokongan rakyat.Kalau kalah pun,terima jelah sebagai mana BN menerima setiap kekalahan.
Yang saya hairan..masih ramai cendikiawan dan bijak pandai di Malaysia ni menongkah arus untuk menentang BN..
Apa boleh buat,nasib jadi kerajaan kot..habis madu sepah dibuang.
Bagi pembangkang,jika mereka menang ini satu rahmat..tapi jika kalah mesti ada satu muslihat.
Bagi BN,jika menang..ini satu anugerah kepercayaan rakyat,tapi jika kalah.. BN tetap menabur bakti.

4 comments:

GSenduk said...
This comment has been removed by the author.
GSenduk said...

Pertandingan... buat apa saja asal boleh menang! Betul salah letak belakang, yang malang melayu tunggang langgang. sekejap bagi orang menang, tanah air melayang... bila kena tindas, baru melayu nak tunjuk belang!

Calon peneroka Felda yang dapat sokongan wakil kerajaan pun lahirkan anak-anak aktif jadi pembangkang. Nasib gak belum jadi si tanggang...!!

http://gsenduk.blogspot.com/

Mat Yie said...

GSenduk,
Setuju dengan anda..
Melayu lemah memang begitu..suka kalah dulu sebelum berjuang untuk menuntut apa saja hak mereka satu ketika dulu,tapi bagi melayu yang benar-benar mempertahankan negara pasti kami akan tentang..
Kami pasti akan memperjuangkan Melayu Islam kerana kami dapat melihat apa yang kan terjadi jika kami sudah tiada kuasa di bumi sendiri.

saifulbukharipukimakanjing said...

melayu mana yang nasibnya dibela?melayu kroni?melayu pengampu?melayu pembunuh?melayu yang tidak membangkang?.....yang membangkang di hina,fitnah,di malukan...apa salahnya melayu menegur melayu yang salah dan tidak adil??salah ke?apa kuat sangat,kebal,mulia macam nabi melayu UMNO tu?apa benar mereka membela nasib org2 melayu dibawah? jangan terlalu cerita pasal melayu...kalau benar nak jaga melayu,kenapa dah 50 tahun merdeka masih ada melayu yang MISKIN TEGAR?negara melayu (malaysia)tak cukup budget ke nak membantu? bukak minda dan fikirkan...elakkan menjadi pengampu org kaya2....