Tuesday, October 7, 2008

PERWAKILAN,HINDRAF DAN PATUNG DSAI

Selamat Hari Raya Aidilfitri..
Maaf Zahir Dan Batin

1)PERWAKILAN
Bercerita pasal perwakilan,saya tertarik dengan komen ketua dewan pemuda PAS, Salahuddin Ayob dalam akhbar SINAR hari ini ( 7/10/2008). Yang mana beliau menegur kepimpinan UMNO yg bertelagah sesama sendiri merebut jawatan2 tertinggi dalam UMNO pada pemilihan akan datang. Dan beliau juga meminta agar pemimpin-pemimpin ini lebih memikirkan soal kebajikan rakyat daripada bertumpu kepada soal pemilihan parti dan membiarkan rakyat menderita kononya akibat pemimpin2 UMNO sekarang sibuk melobi.
Saya kira kenyataan ini adalah kenyataan yang berbentuk meraih perhatian dan cuba menangguk di air "jernih" atau dengan erti kata lain,kenyataan ini adalah kenyataan
"TIDAK SEDAR DIRI ".
Mungkin Salahuddin perlu cermin "PARTI" sebelum mencampuri urusan orang lain (perangai amerika).
Sebagai rakyat,saya sendiri tidak faham,apa yg dimaksudkan beliau "jangan biarkan rakyat menderita" kerana saya tidak merasai penderitaan dek kerana pemilihan pucuk pimpinan parti.
Atau mungkin Salahuddin sekarang mendalami keperitan yang dialami oleh pejuang-pejuang HINDRAF.

2)HINDRAF
Bercerita pasal HINDRAF,negara sekali lagi dikejutkan dengan kekecohan yang berlaku pada Hari Raya Pertama,Rumah terbuka PM di PWTC. Saya kira berita ini cukup hebat dan pejuang-pejuang ini seolah-olah pejuang2 kamekaze jepun di waktu perang dunia ke-2.
mereka tidak lagi menghormati budaya malaysia seolah-olah di Malaysia ini ,hanya 5 pemimpin mereka di tahan ISA. Dan ini dikecohkan lagi dengan nada sinis TUAN GURU, " INI BELUM KURANG AJAR". Ini mungkin akan jadi kurang ajar apabila kekecohan seumpama ini terjadi di perkarangan MASJID RUSILA.

3
)PATUNG GERGASI DSAI
Tahun 2020 agaknya mereka nk jadikan ANWAR ni tuhan!!
kalau ini masih lagi didiamkan oleh pemimpin2 PAS yg mengaku mereka ini ULAMA di bumi Selangor,saya harap..ORG PAS sedar akan sikap dan kepentingan yang jelas lagi nyata ULAMAK2 mereka ini.Di atas kejayaan anwar ibrahim memporak-perandakan MALAYSIA,ada lagi rakyat yang tidak sedar akan apa yg akan berlaku selepas ini. Saya cukup hairan dengan penyokong2 Anwar ibrahim.. Alangkah indah dan baiknya jika semangat dan kekentalan hati mereka ini dijuangkan untuk membela nasib kaum di bumi sendiri sepertimana bersatu padunya rakyat ISRAEL untuk menentang ISLAM.

No comments: