Thursday, August 13, 2009

ARAK VS MARUAH

Niat asal taknak sentuh hal ni..sebab tok guru pun tak kata apa-apa.Tapi kalau dah kecoh macam ni ( sampai dah macam drama pun ada ) rasa nak jugak sentuh sikit.
Ada yang kata desakan Hassan Ali cuma sandiwara,saja nak tutup salah dan kelemahan tapi.. saya rasa kita kenal siapa Hassan Ali,kalau dia tak jujur..tanggunglah akibatnya nanti..
hari ni baru saya terfikir kenapa masa perlantikan MB dulu tak disebut-sebut nama Dr Hassan Ali ni..rasanya dia lebih layak kot dari MB sekarang.oppss..taknak komen banyak,karang ada yang nak saman juta-juta pulak..
Jumlah rampasan bukanlah besar..tapi mungkin peniaga tu marah sebab dulu undi DAP nak bebas..tapi sekarang tak boleh,jadi YB yang tercabar buat keputusan sendiri tanpa bincang dengan Hassan Ali kot..yang jadi mangsa..MB.Susah nak cakap..macam mana nak tadbir negara ni..
Yang menarik perhatian saya,komen-komen dari AMK Terengganu yang dikeluarkan oleh orang kuat AMK Terengganu baru ni..kononnya media memperbesarkan isu ini..
yang jadi saya tak paham..bukan ke Hassan Ali yang panggil reporter ni?
Lepas tu adakan sidang akhbar..
yang jadi tak paham..akulah..
pening..
Barisan muka AMK Terengganu bukanlah muka glamor dalam UMNO dulu..( Mungkin )..
glamor sekarang pun sebab selalu masuk paper dan komen isu-isu ringan dan tak pernah bagi cadangan positif pun pada perkembangan negeri atau negara..
balik pasal arak tadi..Dr hassan dah menyatakan kesediannya untuk berundur dari jawatan exco jika tidak mendapat pendirian tegas dari MB dalam hal ni..
maruah Hassan Ali sudah tercabar..
tok-tok guru taknak campur ( mungkin campur tapi tak diperbesarkan ).
cadangan saya pada dr hassan,kalau dilucut jawatan atau meletak jawatan atau menarik diri dari pr..jadilah adun bebas,tapi sokong BN tak pun lompat ke BN terus.
yang tersalah kata..harap maaf..

No comments: