Wednesday, April 29, 2009

KETUA BARU - TAHNIAH DS HISHAMUDDIN

Perdana Menteri telah mengumumkan Ketua baru bagi Badan Perhubungan UMNO Terenganu.Pertama sekali ingin saya mengucapkan tahniah kepada Dato' Seri Hishamuddin Tun Hussein kerana telah diberi kepercayaan oleh YAB Presiden UMNO untuk memimpin barisan kepimpinan UMNO negeri Terengganu dimana pada perkiraan saya,DS Hisham bukanlah seorang yang asing bagi sepak terajang politik di Terengganu terutama bila diambil kira DS Hishamuddin merupakan antara pemimpin besar yang bertanggungjawab merealisasikan impian kepimpinan UMNO Terengganu satu ketika dulu untuk mengembalikan Terengganu ke tangan Barisan Nasional pada PRU ke-11 tahun 2004.Beliau juga merupakan antara pejuang utama di Terengganu semasa kempen GELOMBANG BIRU yang membawa perubahan dan kepercayaan rakyat Terengganu ketika itu.Tahniah sekali lagi Dato' Seri dan semoga kemelut yang berlalu dijadikan sempadan untuk kita terus melihat kebangkitan jiwa dan pemikiran rakyat yang mahukan satu kerajaan yang benar2 ikhlas berjuang membela nasib mereka terutama golongan melayu.
Sudah menjadi adat pembangkang,rumah siap pahat berbunyi.Perlantikan DS Hisham dilihat amat tidak disenangi pembangkang terutama di Terengganu.Lagu2 politik mula dimainkan untuk mengelirukan rakyat kononnya,DS Hisham tidak layak,bukan anak tempatan,UMNO akan berpecah teruk ( mungkin jadi 3 puak ) dan sebagainya. Lagu ini jelas ketandusan maksud yang tersirat. Pada saya ini hanyalah gimik permainan pembangkang terutama PKR Terengganu yang sudah mula goyah dan dapat melihat akan kejatuhan satu demi satu pemimpin mereka. Wahai Pemimpin2 PKR Terengganu..tunggulah,masa kamu akan tiba.
Gentarnya pembangkang sudah mula dilihat sejak diawal pergolakan politik Terenggnu lagi.Mereka mudah mempermainkan MB ( mempelawa masuk PAS ),kononnya simpati dengan tohmahan kepada MB ( walaupun sebelum ini mereka lebih byk menfitnah MB ) dan sebagainya. Mereka tahu,angin perubahan yang bakal dibawa DS Hisham mampu menjulang UMNO Terenganu ke zaman kegemilangan dibawah kepimpinan bekas MB Terengganu iaitu DS Idris Jusoh.Ini memang menakutkan mereka.Kecuali Nik Aziz bersetuju untuk menerima cadangan Tuan Guru Hj Abdul Hadi untuk membentuk kerajaan campuran BN-PAS.
Tapi saya pasti,apapun terjadi,Anwar Ibrahim mana mungkin berdiam diri.
Kepada DS Hisham,ayuhlah..kita bersama berjuang mempertahan bumi Terengganu ini agar sentiasa dibawah kepimpinan BN dan memakmurkan negeri ini dengan segala kecemerlangan dan keintelektualan penghuninya sekaligus memastikan bumi Darul Iman ini tidak akan menerima pemimpin bergelar PEMBELOT BANGSA!!!

No comments: