Tuesday, December 30, 2008

KT OH KT

Perkiraan Barisan Nasional dengan meletakkan Senator Dato Wan Farid sebagai calon BN pada PRK P.36 - Kuala Terengganu kali ini dilihat sebagai calon yang sesuai dan relevan dengan kedudukan beliauini yang boleh dikatakan kukuh di bahagian K.Terengganu.
Namun yang mencuri sedikit perhatian kali ini, pencabar-pencabar Dato Wan Farid ada yang biasa dan mungkin ada yang luar biasa terutama calon PAS ( walaupun biasa,tapi dengan senario politik kini,beliau mungkin luar biasa). Terlalu ramai yang berkira-kira untuk bertanding dan merebut kerusi parlimen KT termasuklah calon-calon bebas yang tak tahu dimana silapnya boleh menawarkan diri untuk bertanding.
Ada juga laporan akhbar hari ini yang mengulas tentang kemungkinan bekas menteri di JPM juga turut berkira-kira untuk bertanding sebagai calon bebas... KT memang hebat,memang medan sebenar dan kayu pengukur kepada kekuatan parti2 yang akan bertanding.
PAS sudah mula dengan irama syurganya ( orang cina turut dapat pahala kalau undi PAS agaknya). Dan ini adalah salah satu cara mereka dari dulu untuk menarik undi golongan warga emas yang mudah terpengaruh dengan dakyah dan tipu muslihat PAS terutama di DUN Wakaf Mempelam dan DUN Ladang.
BN harus berhati-hati dan perlu diambil kira kepentingan golongan ini kerana mereka sememangnya mencari pahala yang mudah2.
Dan kepada calon-calon yang ingin menawarkan diri untuk bertanding,KT adalah medan rakyat memilih calon yang mampu membela nasib mereka,bukan medan kepada orang yang banyak duit mencari publisiti..

No comments: